Signering med E.M.D. i Halmstad!

Hallå gott folk!

Hör och häpna, men för första gången någonsin på denna nyskapta blogg så har jag något riktigt kul och intressant att berätta om! Idag har jag, helt apropå ingenting, dragit iväg till Halmstad för att titta på E.M.D. =D
Gissa om jag är glad?!
Hade ju först sett det på Eriks raringar  imorse att de skulle dit men så tvekade jag starkt på att det skulle gå att övertala föräldrarna att köra dit. Dessutom vart jag typ helt fundersam och deppig hela förmiddagen för ni-vet-vem-vid-det-här-laget. :P
Men så fick jag sms av EmmaPemma att hon skulle dit med Janni och så tänkte jag att neej! Här kan man ju inte sitta och tråka hela sportlovet så då gick jag bort till mammas kontor och ba:
"Mamma, visst är du jättesugen på att åka ner till Halmstad idag?"
Hon bara direkt: "Vilka idoler är det nu som ska dit?"
Jag: "Typ... Erik, Mattias och Danny"
Hon: "Jaha.. för det första åker man inte ner till Halmstad härifrån, man åker upp men jahaa... vilken tid och var och varför?"
Så gick jag in på Eriks raringar igen och kollade och efter att ha fått adressen så dröjde det inte så länge med övertalningen.  Jag fick liksom Henke på min sida och då var mamma förlorad xD

Så iväg bar det minsann!
Precis när vi passerat Halmstadskylten så bara hör man på Rix: "Och näst ut här har vi E.M.D. med All for love!" och jag bara :O:O Skrek åt mamma att höja volymen så satt jag där och gapade för full hals xD
Så när låten var slut så Henke ba: "Så, nu har vi hört den nu kan vi åka hem igen!"
Man bara yeah right -.-
Men nej! Nu flummar jag iväg och berättar bara tråkiga saker :O

Vi vart framme utanför bilfirman som signeringen skulle äga rum på prick tre då det skulle börja. Fick typ panik och sprang raka vägen in och kom precis i tid när de öppnade ett par garageportar och inkörande kom Erik, Mattias och Danny minsann :O :D Såg smått mobbat ut ^^

Men men, så var det Danny som var uppe på scenen först och så hörde man precis introsången och så precis när Danny ska börja sjunga bara stängs ljudet och låten av och Danny bara såg ut som värsta levande frågetecknet. Hahah rätt kul xD Han bara "Vah faan..?"
Men sen fick de rätt på ljudet i alla fall och så körde han If Only You.

Efter honom så vare upp på scenen med Mattias direkt som också fick krångel med ljudet. Eller aa, det dröjde ett bra tag i alla fall innan de fick igång låten. Under tiden hann han fråga en 13 årig tjej i publiken om hon skulle köpa en bil och vilket märke i så fall (smart om hon svarat Volvo då O_o xD) och så hann han sjunga lite acapella av låten han sjöng på sin första audition. Sen fick de igång ljudet och så sjöng han Your Song från Moulin Rouge you know x) En av Annas favvofilmer ^^

Sen äntligen var det dags för Annas största kärlek! :'D Erik af Segersprätt!! <333 GAAAH!
Han hade minsann inget problem med ljudet utan kom igång med "I can't say I'm sorry" direkt. Tror ni inte jag typ sjöng stämbanden av mig? O_o
Fotade och filmade massa på det och mot slutet kom även Danny och Mattias in och körade ;)
Sen skulle Danny prompt också ha körsång med han själv som främsta artist så då fick vi höra If Only You igen xD
Seen vare All for love! :'DD Men innan det tiggde Erik vatten av publiken xD
Anyway, skitbra framträdande och Anna var typ död <3

Därefter var det signering minsann. Jag sökte upp Emma och Janni som kommit typ fem minuter senare och sen stod vi i kön i säkert en och en halv timme. Fatta hur jävla segt det var! >.< Samtidigt skulle man höra på killen som presenterat E.M.D. när han pratade. Han kunde fan inte var tyst i en sekund och så upprepade han samma sak om och om igen så man fick fan panik på honom! :S
Men jo! Precis när de ställt upp signeringsbordet så satt grabbarna och värsta beatboxade. Man bara okeej? x'D

Men som sagt, typ en och en halv timme senare när man fått köpa en ny singel (den första låg hos pappa) så var vi äntligen framme! Och då var det typ bara fem minuter kvar innan de var tvungna att dra iväg till sitt flyg. Något stressad och nervös man var mot slutet :S
Men aja, först var det Emma som snackilerade lite med Erik och fick autograf och foto, sen vari Janni och sen var det jag! Skriver ner vår konversation :P

Erik: "Tjena! Vad heter du?"
Jag: "Anna. Hallå, din andra skåning ju! AnnaPanna"
Erik: "Nejmen är det SANT?! Men vad kuul!"  (Värsta bigga smilet)
Jag: "Jo men visst är det?"
Erik: "Men herregud, vi har ju inte träffats allt för ofta?"
Jag: "Neej... senast var i juli i Kristianstad och Helsingborg"
Erik: *Nicka och räcka över skivan* "Men då MÅSTE jag ha en kram av dig!"
Jag: "Jasså? Vilken tur då att jag inte har det minsta emot det!"

Så fick jag ropa på Emma och så fotade hon oss x) Fick puss på kinden av Erik också :'D Typ överlycklig eller vad?! Underbarare och sötare kille får man fan leta efter!
Sen var det typ bara hej och så till Mattias medan han skrev typ. Han blev dissad xD
Och efter honom var det Danny-Banny ;)

Danny: "Tjena! Allt bra med dig?"
Jag: "Jaadå"
Danny; *titta upp* "Jaaudåw?" (försöka härma skånskan)
Jag: "Vafan, sluta mobbas!"
Danny: "Hahahah! Jaaudåw heey! Jaaudåw heey!"  (Försöka sjunga/beatboxa)
Jag: "Men halledah!" (Typ herregud på skånska? xD)
Danny: *garv* "Halledag!?" (Stockholmska)
(Bamsekrampaus)
Danny: "Du ä väl föur hääurlig duh!" (Skånskt)
Jag: "Jaa, helt ooonderbaur!"

Sen klev jag av scenen. Jävla mobbare han är! :O Komma här och trycka ner den fina skånska dialekten! Bara för han är en fjollåtta x'D
Jaja, fick i alla fall skivan signerad av alla killar och så fort jag var klar med fotande och sånt så stod mamma och hoppade jämfota att vi skulle hem. De hade liksom varit ute på stan och gått med hundarna innan och var måttligt sugna på att vänta på mig längre. Så jaa, vinkade jag hejdå till EmmaPemma och Janni och sen bar det av hemåt.

Men det var inte en helt fy och skam för en vanlig söndag som börjat så segt och tråkigt minsann? :O :D
Skitkul att få se grabbarna igen, speciellt Erik då så klart x') Och att få träffa Emma och Janni då ^^

Oooounderbaura kramar och lyckokysar på er alla!

// AnnaPanna the skåuning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0