22/5 2008 - Föräldramiddag!

Hej hopp folket!

Jaaa, jag vet att jag inte bloggat på några månader men det kan vi ta sen...
Först och främst måste jag bara skriva av mig om föräldramiddagen som ägde rum på vår skola idag!
Shit pommesfrittes... vart helt död när jag kom hem :S

Men ja, det är som så här va... Vår klass håller ju på att spara ihop till en klassresa och då kom ju lärarna på den brilljanta iden att ha en middag för föräldrarna där vi serverar, lagar maten och sen underhåller osv då va...
Så jao, så blev det och idag ägde den rum.
Allt skulle börja halv sju på kvällen och invigas med att några skulle spela några truddelutter och drilla och allt vad vi nu gjorde...
Bland banden tillhörde då "NoName" vilket består av moi, Sara, Linnea, Alison och Josefine som skulle spela upp Boulevard of Broken Dreams.

Så jaa, vi har ju då tränat på den nu i några veckor och skulle köra det sista soundchecket vid fyra-tiden när vi slutat skolan och ställt upp alla stolar och högtalare och allt vad det nu skulle rymmas i lokalen :P
Och hömm... det gick la sådär... Jag plinkade på pianot under det framträdandet men jag fick typ värsta panik för jag spelade fel hela tiden, vilket man störde sig en aning på...
Så då gick jag ju och var himla nervös över det också. Satt och trummade med fingrarna på varenda bordskant jag kom åt O_o

Hursomhelst, när första soundchecket var klart vid femtiden så hann jag snabbt hem och duscha och byta om. Var tillbaka på skolan halv sex
Hör ni det killar där ute! Tjejer KAN skynda sig i badrummet,  bara dem vill!
Det tog mig alltså en halvtimme att gå hem, slänga mig i duschen, schamponera, balsamera, torka, föna håret, platta håret, sätta upp håret, sminka mig och byta om. Hah, hah? Erkänn att ni är jätteimponerade ^^
Väl framme i alla fall så höll ju folket på att duka, laga mat och så för fulla pappersmuggar.
Själv satt man samlad med banden i musiksalen och körde de sista soundchecken och lite stämbandsuppknytning x)
Ba dui bap, ba doo bap, ba dui bap, ba doo bap, ba di ba doo ba di ba doo baaah
Och blinka lilla stjärna på rullande R. We like (Y) xD

Seen blev klockan halv sju! Föräldrar från höger och vänster strömmade in i lokalen och jag höll typ på att... svimma? Ni skulle sett min hand alltså och solbrännan i ansiktet såg ut att vara som bortblåst. Var vit som ett lakan...!
Ja usch, nervositet är inte roligt! Vet inte hur många gånger jag sprang och drack bara för att jag var torr i munnen och höll på att svimma av?
Hur som haver, när alla var på plats och några hade kört sitt så var det i alla fall vår tur.
Så up we go!
Hahaha vårt intro är bäst..!
"The hills are alive with a sound of music"
Och jaa, sen körde vi igång.
Med darrande händer placerade jag fingrarna på tangenterna och tittade nervöst på NeNea medan Sara körde introt. Usch, fy vad nervös och spänd jag var!
Men sen var det typ som om allt släppte när jag tog första ackordet och sen flöt det bara på kanon! :D Spelade ju en massa fel på soundchecken men nu gick allt som rinnande vatten och jag tog inte en enda ton fel!
Tjalala, då blev jag glad! :)
Klicka här för att se uppträdandet.

Jaa, sen efter oss så var det ju grabbarnas tur och vad kan man säga? Skitbra!
Och sen var det dags för oss att gå ner och servera maten och grejer till föräldrarna.
Blev lite omkringflummande med tjejerna och kall tacosätande på golvet x)
Så snackilerade jag ihop mig med min kära moder också om diverse saker och ting... xD
Och jaa, sen gick den kvällen helt enkelt. Stannade kvar och hjälpte till att städa efteråt och jao, sen blev det sälle hem med Jakob, Sofia och Ahmad x) Trevligt trevligt... <3

Så tack till alla underbara som var där och så självklart största tacken till tjejerna i bandet. You made my day!
Ni knäcker! :) <3

Puss och hej,
//Anna Panna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0