15/9 - Helgen som varit!

Hejsan tjosan alla skogsmullar!

Jaha, och så var ännu en helg förbi dårå.
En mycket händelserik och rolig sådan måste jag också påpeka!

I fredags direkt efter skolan sprang jag, Linnea, Sara, Alison, Elin, Josse, Olof och Jakob iväg till Tasty House för att köpa proviant till konfirmationlägret. Även om Alison och Elin inte skulle följa med så slöt de sig till oss under eftermiddagen i alla fall... Trevligt trevligt!

Efter snabbt blandande av godiset traskade jag och Sara i rask takt hemåt medan restrerande människor stannade kvar för att äta på donkan. Men detta hann inte Turkland med inte, nej nej!
Sprang direkt hem och började packa och rusa fram och tillbaka genom huset efter nödvändiga föremål att medtaga på denna tripp!
Sen efter att ha slängt i sig lite mat i magen så var det ju bara att traska bort med all packning på ryggen mot församlingshemmet.
Slutligen, in med allt i bilen och hej och hå så bar det iväg!

Lite flumm och några säkerhetsbälteinsidenter senare så var vi framme och inne i stugan i full färd med ockupera sovplatser.
Det var en ganska liten stuga, men mysig dock.
Trevliga människor inklusive mig tog oss an det enda rummet som gick att stänga om och där det fanns två dubbelsängar.
Sovplatserna löd;
Vänstra våningsängen uppe; Jag. Nere; Linnea och Sara
Högra våningsängen uppe; Väskorna. Nere; Josefine och Sandra
På golvet; Jakob och Olof.

Mycket trevligt hade vi där!
Grillade hamburgare, lekte massa flummlekar och mot kvällen myste vi inne i stugan och berättade spökhistorier.
Dumma präst som skrämde livet ur oss...!
Inte så där översen kväll faktiskt. Jag somnade som en stock men vaknade flera gånger under natten pågrund av värmen i rummet. (Sju personer på en pytteliten bostadsyta blir väldigt varmt!)

Dock blev det en tidig morgon.
Klockan sju satt jag upp i sängen och tittade ner på människorna som låg och sov som stockar
(Måste väl erkänna att det inte är helt fel att spana in vissa personer när dem sover... *host* (A) <3 <3)
Somnade om i cirka en kvart, sedan var det upp igen då restrerande människor hade vaknat.

Så när alla hade ätit frukost (skinkmackaaah...!) så var det iväg ut i skogen minsann!
Där gjorde vi en ytterst riskfylld men trevlig liten tur om jag får säga det själv xD
Ledarna hade ordnat massa tävlingar på vägen, varav jag, sara, jakob vann fem av sju (vi var i samma lag).
Vissa roligare än den andra, vissa väldigt mycket mer ansträngande än den andra. Ja usch! Livsfarliga expeditioner de tvingar ut oss på! Hahaha xD

Vi kom en timme senare tillbaka till stugan, började packa och jaa, sen bar det helt enkelt hem igen.
En mycket trevlig övernattning det där om jag får säga det själv :)
Det har aldrig varit skönare att krypa ner i sin egen säng och somna bort!

Igår, söndag, hade jag One Tree Hill-eftermiddag med några av tjejerna och sen spatserade vi bort till IKEA och käkade korv. Senare på kvällen träffade jag även några människor till som jag flummade runder med och skrämde livet ur xD

Det var helgen som gått det!
Ha det trevligt!
//AnnaPanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0