28/9 - Long time no see

Jaha... rubriken säger väl en del.
Tänker jag skärpa mig då?
Nä!
Jag skriver när jag har lust.
Har ändå inte sådär jättestora planer på den här bloggen direkt...

En del saker har hänt sedan sist.
Jag är numer brunett, börjar så smått vänja mig men visst är det annorlunda!

Äldsta storebrorsan Tom har åkt för att förverkliga sina drömmar borta i London.
Gud vad fort tiden går...!
Yngsta storebrorsan Adam kämpar på, och om jag inte räknar helt fel är det två år innan han går ur gymnasiet. Han går ju ett år extra på grund av sin basket.
Gud vad fort tiden går...!
Lillbrorsan Linus blir fem år gammal i april och året därefter börjar han skolan.
Gud vad fort tiden går...!
Lillsyrran Elin bara växer. Hon blir en månad på tisdag.
Gud vad fort tiden går...!

Jag själv då?
Just nu känns det som om jag bara är fast...
Gör samma rutinmässiga saker precis varje dag och sliter håret av mig för allt skolarbete och allt annat som händer runtom.
Till vilken nytta egentligen? Jag vill ha ut något unikt av mitt liv. Jag vill ha ut allt jag kan av mitt liv.
Kruxet är bara att jag inte har någon aning om VAD.
Jag är ju inte helt säker på vad jag vill bli. Borde man inte veta det sen länge tillbaka för att bli riktigt framgångsrik? Så är det ju med alla de "stora" eller vad man ska säga...
Familj vet jag om att jag vill ha. Det har jag kanske vetat länge, eller åtminstånde påstått. Men nu vet jag.
Jag vill ha en fin egen familj, lagom stor och som fyller upp de tomrum som spökar hos mig ibland. Två barn kanske? Alla barn borde få ha ett syskon att luta sig mot och som förstår en.
Vi får väl se vad det blir av mig egentligen...
Tills dess fortsätter jag tuffa på som vanligt och försöka hålla modet uppe.
Jag vill ju få ut så mycket jag kan av mitt liv.
Veta om när jag ligger på dödsbädden att jag har gjort något bra för både mig själv och för dem jag tycker om...


Oj vad djupt det blev nu...
Vi hörs!
// AnnaPanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0