6/9 - E.M. i Lund!

Hejsan svejsan!

Jodå, visst lyckades jag ta mig till Lund igår i alla fall och se på två av de bästa grabbarna som skapats på denna jord!
Det tog ju ett bra tag innan jag kunde komma fram med förslaget för min mamma eftersom hon var iväg under dagen, så  när hon väl kom hem vid tretiden så fick jag rentav kasta mig över henne.
En timme senare satt jag sen på tåget och vid fem var jag framme i Lund!

Med hjälp av Flum lyckades jag sen orientera mig fram till Mårtenstorget där grabbarnas spelning skulle äga rum.
Trevligt trevligt att träffa töserna från förra helgen igen.
Var ju dock vissa personer som uppenbarligen inte verkade ha någon medkänsla eller vett i skallen och som tyvärr förstörde stämningen en aning... Men bara en aning! Skåning-power kills! xD
Vad gjorde vi sen då?
Jo vi väntade och väntade!
Såg en kille som körde Michael Jackson-låtar och jag måste säga att han var grym. Nästan identisk röst med tha real snubbe, och samma sak gällde en annan kille som körde massa härliga Bryan Adams-låtar.

Sen var det Erik- och Mattetajm!
De hoppade in på scenen (med mini-danny i bakfickan haha) och kickade igång hela scenen med For You.
Sen var det ju följt av massa andra helsköna och välkända låtar.
MiniDanny var med på scenen under Alone också ja xD
Sen blev det ju... omskakande, minst sagt, precis innan Erik skulle köra igång med Chariot. Men det löste ju sig som tur var.
Hela konserten var annorlunda de andra, med tanke på att Danny inte var närvarande. Mycket akustiskt med stämmor och bara helt... underbart vackert! En av de bästa, helt klart!
Mattias satt avslappnat ner och lät fingrarna köra över basen medan Erik plinkade ikapp med sitt piano.
Jotack, nog var detta något att minnas! Fanns inte en enda vrå i ögat som var torr efter detta :') <3

När konserten sedan var slut så tog vi oss snabbt och smidigt bort till hotellet.
Blev en trevlig liten pratstund där när grabbarna grus kom.
"Ni skulle bara nitat de jävlarna och sagt skit på dig kärring!"
Hahaha... ja den grabben är.... kul, minst sagt xD
Foto blev det också innan de var tvungna att dra in.

Ungefär en halvtimme senare satt jag sedan i bilen påväg hemåt igen. Klockan var väl runt tio då skulle jag gissa?
Nu blev detta inlägget ganska kort jämfört med markaryd och jag kanske missat en del saker men det viktigaste kom i alla fall med...

Tack tjejerna och grabbarna för denna händelserika och kuliga dagen!
Det betyder faktiskt enormt mycket att jag får hänga med och vara ert störiga häftplåster då och då <3
Ni knäcker va ;D

Hej svej! (Ursäkta att inlägget blev lite försenat...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0