Last Christmas

Godkväll alla snögubbar och gummor därute!

Here we go again, another Christmas to come!
Bland den sorgligaste jag någonsin varit med om faktiskt, om jag ska vara ärlig.
Det här är den sista julen jag någonsin tillbringar tillsammans med mina vackraste vänner och min finaste Rasmus. Vid den här tiden nästa år har jag flyttat ifrån alla dem här underbara människor som har betytt världen för mig. Som jag inte kunnat klara mig utan. Vissa har jag kanske inte alls kontakt med längre. Vissa är jag kanske inte ens vän med längre. Vissa kanske fortfarande står mig nära, men ändå är vi så långt ifrån varandra vid det laget...

Jag är inte redo för det här. Jag tror inte att jag någonsin kommer bli det. Jag kanske borde braka loss totalt nästa termin så jag får gå om ett år på grundskolan...? Förutsatt att mina vänner går kvar också såklart.
Usch vad hemskt allt känns!

Men saker känns bra också. Att jag faktiskt har en sån här känsla nu tyder ju ändå på vilka fantastiska människor som jag har fått ta del av så länge. Vissa i fem-fyra år och vissa till och med åtta. Någon i knappt ett år.
Det svider, det gör det. Att träffa nya människor är väl kul! Hör man från alla håll, och att man behöver gå vidare och skapa sig nya erfarenheter. Men om man inte vill det då...? Om man inte vill förlora sina älskade vänner och sin bedårande, vackraste älskling? Om man inte vill släppa taget och börja på ett nytt kapitel? Om man trivs precis som det är?

Hursomhelst, för att lämna det hela ett tag så är jag faktiskt ovanligt stolt över mig själv i år. Jag har höjt mig från ett MVG till sex stycken vad jag än så länge vet! Och så har jag höjt upp mig från ett G till VG i spanskan igen. Känns underbart! Jag kunde inte vara mer stolt över mig själv faktiskt.

Imorgon är det julavslutning, och jag sjunger "Välkommen hem" med Linnéa och Clara kompat av Sara. <3 Sen är det såklart med kören som vanligt. Blev ett Michael Jackson-medley i år. Lite ovanligt för en julavslutning, men vad gör man väl inte? Låtarna är grymt bra, och det är stämningsfullt. Alltså juligt. :)

Hoppas alla har det bra där ute, gotta go nu och göra lite te och äta en och annan lussebulle.
Er alldeles egna,
/ AnnaPanna

Kommentarer
Postat av: Jag :D hahah <3<3

Ja; du kan nog få med dig sara att sänka sig till tillräckligt många ämnen att ni båda behöver gå om :)<3<3<3<3

2009-12-18 @ 23:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0