Gotta love punk

Godförmiddag!

Ja jag vet, rubriken må vara vilseledande för er med tanke på att det enda jag i princip bloggar om här är EMD och Ola, haha. Men allvarligt...
Punk/Rock är riktigt skön musik och har ALLTID ett budskap i sina texter. Ibland kan det saknas i idolernas låtar, och det är lite synd tycker jag... Det är mer "tralala"-stuket, och visst jag gillar det med, det får mig alltid på bra humör, men mer argument och större budskap tack!

Nu finns det visst vissa låtar med idolerna som verkligen har budskap, men vad är det, typ tre-fyra stycken sammanlagt? Riktiga budskap snackar vi om nu... Kärlek och otrogna tjejer sjunger man om precis överallt och visst, det kan ha sina bra budskap ibland men... Kom med något nytt snart, snälla?
Många poplåtar har verkligen en helt meningslös text men blir världens hit bara på grund av att den är irriterande, låter samma hela tiden och därför fastnar på huvudet.

Var bara tvungen att säga detta kände jag...
Så några punklåttips;
Fall Out Boy - I don't care (finns ingen bättre att lyssna på när man är arg)
Simple Plan - Shut up (Samma här, ilskna låtar tycker vi om)
The Ataris - Your Boyfriend Sucks
Green Day - American Idiot (Grym text!)
Simple Plan - Crazy (Budskap! Vart är världen påväg?)

Kommer säkert på massor och mer, men då skriver jag dem efterhand som jag bloggar.
Så det som räddat mig denna veckan är;
Sara, Linneá, Flum Ride och punkmusik helt enkelt!

Ciao!
// AnnaPanna

Kommentarer
Postat av: ...

Leta reda på riktig punk annars.

2009-07-28 @ 12:40:04
Postat av: AnnaPanna

Leta reda på ditt namn och kom tillbaka sen igen om du har något att säga :)

2009-07-28 @ 23:57:41
URL: http://annapannaaaaa.blogg.se/
Postat av: ...

Jag är nöjd med ..., kort och bra ^^ Och jag står fast vid mina åsikter.

2009-07-29 @ 11:23:38
Postat av: AnnaPanna

Bra. Nästa steg är att stå för dem också ;)

2009-07-29 @ 15:04:48
URL: http://annapannaaaaa.blogg.se/
Postat av: ...

Det gör jag, däremot så skriker jag inte ut dem likt dig.

2009-07-29 @ 15:22:40
Postat av: AnnaPanna

Skriker gör jag inte, men jag kan prata om det och sen stå för att det är jag, Anna, som uttrycker mig.

2009-07-29 @ 21:45:34
URL: http://annapannaaaaa.blogg.se/
Postat av: ...

Pff, försök övertala någon som bryr sig.

2009-07-30 @ 01:38:40
Postat av: AnnaPanna

Hade du inte brytt dig hade du inte fortsatt skriva, eller hur? ;)

2009-07-30 @ 18:33:18
Postat av: ...

Jo, för det är roande ^^ Jag bryr mig däremot inte.

2009-07-31 @ 20:39:00
Postat av: AnnaPanna

Nej visst gör du inte.

2009-08-01 @ 22:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0