Konfirmanddag

God eftermiddag kära läsare!

Jaha, detta blev tydligen andra eller tredje helgen på rad som jag inte kunnat sova ut på riktigt efter en veckas slit och släp i skolan. Idag var anledningen konfirmanddag i Höganäs halv tio...
Kände mig inte ett dugg motiverad när jag klev upp imorse, men det visade sig faktiskt vara helt okej.
Vi fick lyssna på en föreläsning av en kille som hette Tommy och berättade om sitt händelserika, sneda liv. Väldigt intressant faktiskt..! Vi fick göra det på lägret också, fast av en tjej. Dagens tema var de val vi gör i livet.

Så grubblare som jag är kände jag att det var rätt kul att lyssna på faktiskt... :)
Lunchen vi fick sen behöver vi inte kommentera... Bröd med sten som skulle föreställa goda, varma hamburgare.
Jo just det... Det var bröd med en kall, hård, rund köttklump i mitten. Ytterst utsökt! Hahaha.

Teater blev det sen, och DET var riktigt bra! Sjukt duktiga skådespelare och en jättebra story som jag tror fick de flesta att tänka till ordentligt. Sen gick det ju absolut inte att klaga på när killen i pjäsen kom ut i början av en scen med uppknäppta byxor och bar överkropp...
Hömm hömm, fokusera nu, Anna..!!

Sjukt bra i alla fall. Ska ta och snacka med våra lärare också som har hand om dramatica-gruppen om vi inte kan ta och lägga ner den pjäsen vi nu håller på med, av MÅNGA anledningar.
1, Den påminner sjukt mycket om vår tidigare engelskapjäs
2, Den har alldeles för många roller som inte alls går att tolka på något bra sätt.
3, Det ska föreställas som en komedi men varken det ena eller det andra är ett dugg kul...
4, Vi kör ALLTID något som ska föreställas komedier
5, Det skulle vara sjukt kul om vi kunde göra något allvarlig pjäs någon gång som verkligen fångade publikens uppmärksamhet och som kunde ge dem en tankeställare, som den vi såg idag till exempel.

Nåja, nu ska jag bege mig och försöka jobba på några repliker till klassens film vi håller på med.
Någon som blev förvånad över att jag slutligen hamnade som manusförfattare i alla fall? Hm...

Ha en bra dag!
// AnnaPanna


Kommentarer
Postat av: Sara

Eller hur, två-tre roller är okej och de resterande tio rollerna? Nej.

Vi borde göra en pjäs som de kan relatera till, något samhällsproblem...

<3

2009-03-08 @ 20:19:16
Postat av: AnnaPanna

Håller med, kära Madame! Något som framförallt vi ungdomar kan relatera till så att folk orkar lyssna

2009-03-08 @ 20:20:41
URL: http://annapannaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0